top of page

Συνέντευξη Θέμη Χειμάρα στην εφημερίδα «Εν Δελφοίς» και στον Δημοσιογράφο Ηλία Τσίγκα.




Ολόκληρη η Συνέντευξη:

1.Το πολιτικό σκηνικό το τελευταίο διάστημα έχει προεκλογική χροιά. Σύμφωνα με πολλά δημοσιεύματα, ο Πρωθυπουργός είναι δέκτης εισηγήσεων για εκλογές το Μάιο ή το Σεπτέμβριο. Ποια η δική σας θέση;


Στην χώρα μας ανέκαθεν, έξι μήνες μετά τις εκλογές αρχίζουν τα σενάρια ανασχηματισμού και δώδεκα μήνες μετά ξεκινά η συζήτηση περί πρόωρων εκλογών. Εγώ ανήκω σε αυτούς που σταθερά υποστηρίζουν τους σταθερούς εκλογικούς κύκλους. Είναι μια προσωπική θεσμική προσέγγιση, η οποία εδράζεται στον απόλυτο σεβασμό των συνταγματικών προβλέψεων, στην επαναφορά της συνέπειας λόγων και έργων στο πολιτικό μας σύστημα και στην ανάγκη να αφήσουμε πίσω, στο κακό μας παρελθόν, τις λογικές εργαλειοποίησης των εκλογικών νόμων, τους τακτικισμούς συγκυρίας και πολλαπλές αντίστοιχες λογικές που πλήγωσαν επί δεκαετίες την χώρα μας.


Το βασικό ζητούμενο είναι η διασφάλιση της κυβερνησιμότητας της χώρας και η επικράτηση της κυβερνητικής σταθερότητας. Σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς που βιώνουμε, σε μια περίοδο γενικευμένης γεωπολιτικής κρίσης η οποία γεννά ανισορροπίες σε όλα τα επίπεδα, όποιος θέτει το αίτημα πρόωρης προσφυγής στις κάλπες, είναι εκτός τόπου και χρόνου.


Οι εκλογές πρέπει να πραγματοποιηθούν σύμφωνα με την συνταγματική πρόβλεψη, στο τέλος της τετραετίας και με ικανοποίηση βλέπω πως ο κ. Πρωθυπουργός τηρεί την δέσμευσή του απόλυτα.


2.Εφόσον επιβεβαιωθούν οι σημερινές δημοσκοπήσεις και η ΝΔ είναι πρώτο κόμμα στις επόμενες εκλογές θεωρείτε ότι πρέπει να επιδιώξετε κυβέρνηση συνεργασίας με άλλα κόμματα της ελάσσονος αντιπολίτευσης ή η στρατηγική σας θα είναι εκ νέου εκλογές με το σύστημα της ενισχυμένης αναλογικής;


Καταρχήν επιτρέψτε μου να σταθώ στη πραγματικά εντυπωσιακή αποδοχή του κόσμου στην Κυβέρνηση του Κυριακού Μητσοτάκη. Μετά από δυόμιση χρόνια διακυβέρνησης, κατά την διάρκεια της οποίας κλήθηκε να αντιμετωπίσει πολύπλευρες κρίσεις σε κορυφαία ζητήματα εξωτερικής πολιτικής και εθνικών προκλήσεων, στην αντιμετώπιση της πανδημίας και την διαχείριση των επιπτώσεων στην ελληνική κοινωνία και οικονομία και στην ενεργειακή κρίση, αν μη τι άλλο οι δημοσκοπικές επιδόσεις της κυβέρνησης επιβεβαιώνουν πως απολαμβάνει της εμπιστοσύνης των πολιτών. Η δημοσκοπική υπεροχή της κυβέρνησης, εμπεριέχει και μια αισιόδοξη ανάγνωση. Αποδεικνύει πως ο ελληνικός λαός έχει ωριμάσει, δεν παρασύρεται από τις φωνές του λαϊκισμού και της δημαγωγίας, στηρίζει και εμπιστεύεται εκείνους τους πολιτικούς που υπηρετούν τη χώρα με συνέπεια, σοβαρότητα και υπευθυνότητα.

Την ίδια στιγμή όμως, δυστυχώς οι πολιτικές δυνάμεις της αντιπολίτευσης δεν επιδεικνύουν τα ίδια χαρακτηριστικά σοβαρότητας και υπευθυνότητας, προκειμένου να υποστηριχθεί με επιχειρήματα η δυνατότητα συγκρότησης κυβερνήσεων συνεργασίας που θα επιτύχουν την ορθολογική και αποδοτική διακυβέρνηση της χώρας. Ως εκ τούτου υποστηρίζω με θέρμη την διεκδίκηση της αυτοδυναμίας προκειμένου να συνεχιστεί απαρέγκλιτα η αναπτυξιακή πορεία της χώρας, χωρίς πισωγυρίσματα και λοξοδρομήσεις.


Στις επόμενες εκλογές οι επιλογές θα είναι δύο. Σταθερή διακυβέρνηση με Πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Αυτή η επιλογή συνεπάγεται την ανάληψη της αποκλειστικής ευθύνης, του συνολικού βάρους που πρέπει, κατά την άποψή μου, να απαιτεί ο ελληνικός λαός από τους κυβερνώντες. Η εναλλακτική επιλογή εμπεριέχει το ρίσκο της αστάθειας και αποπροσανατολισμού σε σχέση με το διακύβευμα της αναπτυξιακής πορείας της χώρας, ενώ θεωρώ πως ευνοεί τον επιμερισμό των ευθυνών, στους προηγούμενους και στους επόμενους.


3.Στην κορυφή της επικαιρότητας βρίσκεται, και όχι άδικα, η ενεργειακή κρίση. Εσείς από την πλευρά σας ήσασταν από τους πρωτεργάτες για την έλευση του φυσικού αερίου. Με την έκρηξη των τιμών το τελευταίο διάστημα κατά πόσο είστε αισιόδοξος για την ωφέλειά του στα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις στη Στερεά;


Καταρχήν θα πρέπει να τονίσω πως τα προβλήματα και οι συνέπειες της ενεργειακής κρίσης, δεν οφείλονται σε λάθη ή παραλείψεις της κυβερνητικής πολιτικής, όπως ανεύθυνα υποστηρίζει η αξιωματική αντιπολίτευση.


Πρόκειται για μια εξωγενή κρίση, για την αντιμετώπιση της οποίας η Κυβέρνηση έχει εφαρμόσει πολιτικές στήριξης των νοικοκυριών, των αγροτών και των επιχειρήσεων. Μέσω της σύστασης του Ταμείου Ενεργειακής Μετάβασης η κυβέρνηση, από τον Σεπτέμβριο του 2021, έχει διαθέσει το ποσό ύψους περίπου 4 δις ευρώ, ενώ ανάλογη θα είναι η στήριξη για όσο διαρκεί η κρίση, αυξάνοντας σημαντικά την επιδότηση ρεύματος σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Στο ίδιο πνεύμα κινείται και η απόφαση του Πρωθυπουργού για την δεύτερη αύξηση του κατώτατου μισθού, όπως και οι μόνιμες μειώσεις φόρων.


Όπως από την πρώτη στιγμή έχει αναδείξει ο Κυριάκος Μητσοτάκης, η αντιμετώπιση της υψηλής κλιμάκωσης των τιμών, που παρατηρείται στη χοντρική αγορά του φυσικού αερίου, περνάει μέσα από τους μηχανισμούς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το «σχέδιο των έξι σημείων» που έθεσε ο πρωθυπουργός, εστιάζει στη σύσταση ευρωπαϊκού μηχανισμού, ο οποίος μεταξύ άλλων θα περιλαμβάνει την επιβολή πλαφόν στις τιμές του φυσικού αερίου, ημερήσια όρια διακύμανσης και στοχευμένα μέτρα κατά της κερδοσκοπίας.


Τώρα σε σχέση με το ερώτημά σας, για το αν παραμένει επωφελής η υιοθέτηση του φυσικού αερίου από τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις της περιφέρειάς μας, η απάντηση δεν μπορεί παρά να είναι θετική. Θεωρώ πως είναι ζήτημα χρόνου, η επαναφορά των διεθνών τιμών στα επίπεδα που βρίσκονταν πριν την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και την κρίση της πανδημίας.


Όπως γνωρίζεται, όταν το 2015 ξεκινούσα με τον Κώστα Μπακογιάννη από τις Βρυξέλλες την προσπάθεια ανεύρεσης χρηματοδότησης για το έργο της επέκτασης των δικτύων φυσικού αερίου στις έξι μεγάλες πόλεις της περιφέρειάς μας, οι περισσότεροι μας θεωρούσαν, στην καλύτερη των περιπτώσεων, ρομαντικούς.


Μετά από πολύ μεγάλες προσπάθειες ετών, καταφέραμε την ένταξη του έργου και σήμερα αισθανόμαστε δικαιωμένοι, βλέποντάς το να υλοποιείται. Είμαι σίγουρος πως το φυσικό αέριο θα αλλάξει το ενεργειακό και περιβαλλοντικό αποτύπωμα του τόπου μας, θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας και εφόσον ενεργοποιηθεί η αυτοδιοίκηση, στο μέλλον θα επιτευχθεί η επέκτασή του και σε άλλες πόλεις που σήμερα δεν βρίσκονται στον προγραμματισμό κατασκευής έργων.


4.Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις της Φθιώτιδας και όλης της ευρύτερης περιοχής βιώνουν μια παρατεταμένη οικονομική καχεξία και πολλές από αυτές κινούνται στα όρια της επιβίωσης. Από την άλλη, η κυβέρνηση τονίζει ότι τα δημοσιονομικά περιθώρια για τη στήριξή τους είναι περιορισμένα. Ποια η δική σας άποψη;


Πράγματι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις πιέζονται σε υπέρμετρο βαθμό. Το βιώνω ο ίδιος, ως ένας μικρός επιχειρηματίας.


Αλήθειες που οφείλω να αναφέρω:

Η πρώτη αλήθεια, είναι πως η κυβέρνηση έχει εφαρμόσει πολιτικές οικονομικής στήριξης, μέσω της απορρόφησης μεγάλου ποσοστού των αυξήσεων των τιμών ηλεκτρικής ενέργειας.


Η δεύτερη αλήθεια είναι πως τα δημοσιονομικά περιθώρια είναι περιορισμένα, δεδομένης της στόχευσης επιστροφής της χώρας μας, μετά από μια δεκαετή απουσία, σε επενδυτική βαθμίδα το επόμενο έτος, προκειμένου να μπορεί να χρηματοδοτήσει την οικονομία της, τις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά, με μειωμένο κόστος δανεισμού και κυρίως μέσα από μια τεράστια δεξαμενή διεθνών κεφαλαίων που είμαι σίγουρος πως θα επενδύσουν στη χώρα μας και θα επιτρέψουν την δημιουργία νέων ποιοτικών θέσεων εργασίας.


Η τρίτη αλήθεια είναι ότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις χρειάζονται μεγαλύτερη στήριξη για να επιβιώσουν. Για την αλήθεια αυτή πιέζω καθημερινά τους συναρμόδιους υπουργούς, αξιοποιώντας, αν θέλετε, και την δική μου γνώση της πραγματικής επαγγελματικής διάστασης της αγοράς, την βιωματική εμπειρία της καθημερινότητας.

Θεωρώ όμως ότι βρισκόμαστε στη σωστή κατεύθυνση και ότι η στήριξη της κυβέρνησης θα είναι ουσιαστική, χωρίς να τίθεται σε κίνδυνο δημοσιονομικής εκτροπής η προσπάθεια ανάκαμψης της οικονομίας μας.


5.Να μείνω λίγο στις έρευνες κοινής γνώμης: Όλες κατατείνουν ότι οι πολίτες προκρίνουν πλειοψηφικά το δημόσιο χαρακτήρα σε θέματα όπως η Υγεία, η Παιδεία, κι άλλα πεδία. Ποια η θέση ενός φιλελεύθερου στις πολιτικές του προσεγγίσεις κόμματος;


Αν μου επιτρέπεται, θεωρώ πως οι πολίτες επιθυμούν να λαμβάνουν τις υπηρεσίες που δικαιούνται με ποιοτικό, άμεσο, ασφαλή και αποδοτικό τρόπο. Θέλουν να απολαμβάνουν τις υπηρεσίες για τις οποίες πληρώνουν αδρά μέσω της φορολογίας τους, χωρίς να χρειάζονται παρεμβάσεις πολιτικών και γρηγορόσημα, για την αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας και των αγκυλώσεων που επί δεκαετίες ταλαιπωρούν την χώρα μας.


Νομίζω πως δεν χωρούν ιδεοληψίες στην αντιμετώπιση των εμποδίων που κράτησαν πίσω την αναπτυξιακή πορεία της χώρας μας και οδήγησαν την οικονομία μας στη στενωπό των μνημονίων.


Στα πεδία που αποδεδειγμένα ο δημόσιος τομέας μπορεί να αναπτυχθεί και να είναι αποδοτικός για τον Έλληνα φορολογούμενο, η κυβέρνηση οφείλει να παράσχει την απαιτούμενη στήριξη σε ανθρώπινο δυναμικό, μέσα και οικονομικούς πόρους. Η πανδημία για παράδειγμα, ανέδειξε την αξία στήριξης του δημόσιου συστήματος υγείας στον μέγιστο βαθμό και αποκάλυψε την εικόνα εγκατάλειψης που υπήρχε. Αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να επενδύσουμε στο ΕΣΥ. Δεν σημαίνει όμως, πως ο ιδιωτικός τομέας δεν μπορεί να αναπτυχθεί στο πεδίο της υγείας, το αντίθετο θα έλεγα.


Με αυτή μου την αναφορά, θέλω να αναδείξω τον παραλογισμό που επικρατεί σε ένα άλλο πεδίο, το οποίο θα μπορούσε να αποτελέσει αναπτυξιακό πυλώνα της οικονομίας μας, την Παιδεία. Οι ιδεοληψίες στις οποίες αναφέρθηκα, δεν επέτρεψαν την συνταγματική πρόβλεψή μέσω της τελευταίας αναθεώρησης του συντάγματος, μέσω της οποίας θα έπρεπε να έχει απελευθερωθεί η δυνατότητα σύστασης και λειτουργίας ιδιωτικών Πανεπιστημίων στη χώρα μας. Οι ιδεολογικές αγκυλώσεις του ΣΥΡΙΖΑ σε σχέση με τα ιδιωτικά ΑΕΙ, δεν επέτρεψαν την δημιουργία οικονομίας εκεί που δεν υπάρχει, την αξιοποίηση του αξιόλογου εκπαιδευτικού ανθρώπινου δυναμικού που διαθέτει η χώρα μας, την προσέλκυση φοιτητών από άλλες χώρες, την δυνατότητα φοίτησης στον τόπο τους, σε 40.000 Έλληνες φοιτητές που σπουδάζουν στο εξωτερικό.


6.Πρόσφατα ο αγροτικός κόσμος και στη Φθιώτιδα προχώρησε σε κινητοποιήσεις που κράτησαν αρκετές ημέρες. Αν και εν τέλει απέσυραν τα τρακτέρ τους από τα μπλόκα, κατηγόρησαν έντονα την κυβέρνηση ότι δεν έδωσε λύση στα πολλά και σοβαρά προβλήματα αναφορικά με το κόστος παραγωγής. Θεωρείτε ότι είχαν δίκιο; Επίσης, πιστεύετε ότι υπήρχαν ή έπρεπε να εξευρεθούν τρόποι πιο σθεναρής στήριξής τους;


Είναι πράγματι μια αρκετά δύσκολη περίοδος για τους αγρότες μας.

Η Κυβέρνηση έχει δείξει έμπρακτα την στήριξη της στο κλάδο, αφού έχουν διατεθεί περισσότερα από 1,25 δισεκατομμύρια ευρώ, τα οποία φυσικά και δεν αναπληρώνουν εξολοκλήρου τις εισοδηματικές απώλειες, αλλά σας διαβεβαιώ πως είναι η μεγαλύτερη στήριξη που έχει δοθεί σε κλάδο της ελληνικής οικονομίας. Από το φθινόπωρο και μετά, από τότε που ξεκίνησαν να εμφανίζονται εξωγενή προβλήματα, αυξήθηκε κατακόρυφα το κόστος παραγωγής. Η κυβέρνηση κινήθηκε εμπρόθεσμα και ανακοίνωσε στοχευμένα μέτρα για τη στήριξή τους, όπως η επιστροφή του Ε.Φ.Κ. πετρελαίου κίνησης σε νέους αγρότες, αγρότες-μέλη συνεταιριστικών σχημάτων και την συμβολαιακή γεωργία για το έτος 2022, η κάλυψη του 80% της ρήτρας αναπροσαρμογής στα τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος αγροτικής χρήσης για την περίοδο από Αύγουστο έως Δεκέμβριο 2021 και η κάλυψη σημαντικού μέρους της αύξησης για τους μήνες Ιανουάριο, Φεβρουάριο και η μόνιμη μείωση Φ.Π.Α. λιπασμάτων και ζωοτροφών από το 13% στο 6%.

Όλες οι έως τώρα πολιτικές της Κυβέρνησης, εστιάζουν στην αποσυμφόρηση των οικονομικών επιπτώσεων και την ενίσχυση των εισοδημάτων των αγροτών, τους οποίους οφείλουμε να στηρίξουμε με κάθε τρόπο. Τα μέτρα στήριξης βρίσκονται στη σωστή κατεύθυνση και θα συνεχιστούν σε μεγαλύτερο βαθμό το επόμενο διάστημα.




7.Ήσασταν ομιλητής από πλευράς κυβέρνησης στο νομοσχέδιο για τους συνεταιρισμούς. Η αύξηση της συμμετοχής του ιδιώτη στο 35% από πολλούς στο συνεταιριστικό κίνημα ότι ανοίγει την κερκόπορτα στην ιδιωτικοποίησή τους και στην λειτουργία τους με αμιγώς κεφαλαιοκρατικό χαρακτήρα. Ποια η θέση σας;


Το θέμα της πρωτογενούς παραγωγής ως μεγάλης ανεκμετάλλευτης ευκαιρίας συζητείται στη χώρα μας εδώ και πολλά χρόνια. Είναι αλήθεια παρά το γεγονός ότι ο πρωτογενής τομέας στην Ελλάδα, πρωταγωνιστεί τόσο σε όρους προστιθέμενης αξίας, όσο και σε όρους απασχόλησης, παρόλα αυτά όμως μαστίζεται από πολύ χαμηλή παραγωγικότητα και μικρή διείσδυση σε ξένες αγορές. Αν κάποιος θέλει να αναζητήσει μία απλή εξήγηση για την έλλειψη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της ελληνικής αγροτικής παραγωγής, μπορεί απλά να κοιτάξει το μέγεθος αυτών, το οποίο είναι αρκετά συρρικνωμένο.


Το μέγεθος στον αγροδιατροφικό τομέα είναι μάλιστα τόσο μικρό, ώστε να καθιστά μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα τη μεγάλη πλειοψηφία των ελληνικών μονάδων, μη ανταγωνιστικές. Αυτό δεν αφορά μόνο τους αγρότες, αλλά και τον κρίσιμο τομέα της μεταποίησης. Μέχρι πρόσφατα, στις εποχές των μεγάλων επιδοτήσεων και των κρατικών παρεμβάσεων στους προβληματικούς ελληνικούς συνεταιρισμούς, οι Έλληνες αγρότες δεν είχαν ιδιαίτερα κίνητρα να αναπτύξουν εξωστρεφείς στρατηγικές ή να αναζητήσουν συμμαχίες.

Ο μόνος ρεαλιστικός δρόμος για την επίτευξη οικονομιών κλίμακας, είναι η μαζική αύξηση του βαθμού συνεργασίας στο πλαίσιο του αγροδιατροφικού τομέα, σε όλα τα επίπεδα και με όλους τους τρόπους. Οριζόντια, μεταξύ των αγροτών και μεταξύ των μεταποιητικών επιχειρήσεων, αλλά και κάθετα μεταξύ των αγροτών και των μεταποιητικών επιχειρήσεων ή μεταξύ ολόκληρης της αλυσίδας αξίας και των ερευνητικών κέντρων.


Ο νόμος για τους συνεταιρισμούς, ήρθε ακριβώς να διορθώσει τα διαχρονικά προβλήματα, παρέχοντας επαρκή κίνητρα για τη συμμετοχή σε συνεργατικά σχήματα, που εξασφαλίζουν προνομιακή πρόσβαση. Θέτει στέρεες βάσεις για την ανάδειξη των Αγροτικών Συνεταιρισμών σε σύγχρονες, ανταγωνιστικές και επικερδείς επιχειρήσεις, σε επιδοτήσεις και χρηματοδότηση. Ως πρώην Περιφερειακός Σύμβουλος και Αντιπεριφερειάρχης της Στερεάς Ελλάδας, είχα την ευκαιρία να δουλέψω πλάτη με πλάτη με τους αγρότες της Περιφέρειάς μου, με ένα και μόνο στόχο: να αποκτήσουν εξωστρέφεια τα αξεπέραστης ποιότητας αγροτικά μας προϊόντα.


8.Υπόθεση ΛΑΡΚΟ: Υπάρχει, κ. Χειμάρα, βιώσιμη λύση που να συνδυάζει ευοίωνη προοπτική για την εταιρεία και μη απώλεια θέσεων εργασίας;


Η ΛΑΡΚΟ ετέθη σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης, το Μάρτιο του 2020 και η λύση αυτή επιλέχθηκε, καθώς ήταν η μόνη λύση που θα μπορούσε να κρατήσει την εταιρεία ανοιχτή χωρίς να βρεθούν οι εργαζόμενοι της στο δρόμο, αφού η άτακτη χρεοκοπία ήταν πλέον μονόδρομος. Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας παρέλαβε και κλήθηκε να διαχειριστεί μία κατάσταση κρίσης όπου, το ταμείο της εταιρείας ήταν μηδενικό, η καθαρή λογιστική θέση της ήταν αρνητική κατά 600 εκατομμύρια ευρώ συνολικά, ενώ την περίοδο 2015-2019 τα συσσωρευμένα χρέη ανήλθαν στα 250 εκατομμύρια ευρώ.

Λόγω της συνεχιζόμενης κακοδιαχείρισης των τελευταίων ετών, τα χρέη προς τη Δ.Ε.Η. ανήλθαν σε περισσότερα από 365 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η χώρα κλήθηκε παράλληλα να επιστρέψει παράνομες κρατικές ενισχύσεις ποσού 136 εκατομμύρια ευρώ τόκων, τις οποίες η σημερινή Κυβέρνηση έπρεπε να ανακτήσει άμεσα, μέσα από μία πρακτικά πτωχευμένη εταιρεία. Προσοχή, δεν επιρρίπτω τις ευθύνες της κακοδιαχείρισης της ΛΑΡΚΟ στην προηγούμενη κυβέρνηση μόνο. Έχω δηλώσει δημόσια πως οι ευθύνες διαπερνούν το φάσμα όλων των κυβερνήσεων, της ΝΔ του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ. Έχω πει πως στην πλάτη της εταιρείας έχουν στηθεί πολιτικές καριέρες στη Φθιώτιδα και δεν παίρνω ούτε μια λέξη πίσω.

Σήμερα χάρη στις ενέργειες της Κυβέρνησης η εταιρεία παραμένει ανοιχτή, έχει περιορίσει δραστικά τις ανάγκες για κρατική χρηματοδότηση, έχουν διασφαλιστεί οι εργαζόμενοί της και βρίσκεται σε αναζήτηση στρατηγικού επενδυτή. Προκειμένου η εταιρεία να γίνει ανταγωνιστική σε διεθνές επίπεδο και να μπορέσει να δώσει προστιθέμενη αξία στη χώρα, θα πρέπει να βρεθεί επενδυτής ο οποίος θα την εκσυγχρονίσει.


9.Ως Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας είμαστε η μόνη εκ των 13 περιφερειών της χώρας που δεν έχει πανεπιστημιακό ίδρυμα. Πραγματικότητα με σημαντικές και πολλαπλές συνέπειες. Δυστυχώς, και παρά τις περί του αντιθέτου δηλώσεις προθέσεων, δεν έχουμε δει κάτι να περπατάει. Τι νομίζετε ότι πρέπει να γίνει;


Αυτό που πρέπει και οφείλουμε να κάνουμε, είναι να ενώνουμε τις δυνάμεις μας και να μετατρέψουμε τα πανεπιστήμια μας, σε καινοτόμα ιδρύματα ευρωπαϊκού τύπου. Οφείλουμε να αντιμετωπίσουμε την ρίζα των προβλημάτων, για να μπορέσουμε να διατηρήσουμε το φοιτητικό μας δυναμικό στην Ελλάδα, στον τόπο μας. Σε αυτό το πνεύμα κινείται και το νέο νομοσχέδιο για Ελληνικά Α.Ε.Ι., που ανακοινώθηκε πρόσφατα. Είναι ένα νομοσχέδιο το οποίο αποβλέπει στην ποιοτική αναβάθμιση των ιδρυμάτων, στον εκσυγχρονισμό και στην εξωστρέφεια των ελληνικών πανεπιστημίων.


Το αίτημα ιδρύσεως Πανεπιστημιακού Ιδρύματος στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, παραμένει ενεργός προσωπικός μου στόχος, από την πρώτη στιγμή ενασχόλησής μου με τα κοινά. Είναι ένας στόχος, ο οποίος θα προσδώσει πολλαπλά οφέλη στην περιοχή μας και θα συμβάλλει τα μέγιστα στην ενίσχυση των συγκριτικών της πλεονεκτήματα. Ακόμη όμως είναι νωρίς και το τοπίο θόλο, για μια τέτοια ενέργεια. Πρέπει να στηριχθούν, να εδραιωθούν και να αναπτυχθούν τα τμήματα που ήδη λειτουργούν στην περιφέρειά μας, ως παραρτήματα πανεπιστημιακών ιδρυμάτων. Εφόσον επιτευχθεί αυτός ο στόχος, κάτω από προϋποθέσεις, επιστημονικό σχεδιασμό και ισχυρή τεκμηρίωση ανάπτυξης και κυρίως βιωσιμότητας, θα μπορούσε να συγκροτηθεί μια πρόταση η οποία θα επαναφέρει την διεκδίκηση του αιτήματος ιδρύσεως ανεξαρτήτου πανεπιστημίου στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας.


10.Εφόσον οι συμπολίτες σας στο νομό σάς τιμήσουν ξανά με την ψήφο τους να συνεχίσετε να τους εκπροσωπείτε στη Βουλή των Ελλήνων, σε ποια ζητήματα για τη Φθιώτιδα σκοπεύετε να δώσετε προτεραιότητα;


Η Φθιώτιδα έχει πολυάριθμα συγκριτικά πλεονεκτήματα τα οποία εφόσον αξιοποιηθούν δημιουργούν σπουδαίες προοπτικές ανάπτυξης στον πρωτογενή τομέα, στον τουρισμό, στις υπηρεσίες και στην ενέργεια.

Έχουμε περισσότερο από ποτέ, την ανάγκη προσέλκυσης επενδύσεων, για τη δημιουργία ποιοτικών και καλά πληρωμένων θέσεων εργασίας. Έχουμε πολλούς ευρωπαϊκούς πόρους που μπορούμε να αξιοποιήσουμε.

Απαιτείται σωστός προγραμματισμός και έγκαιρη προετοιμασία, ώστε η Φθιώτιδα να μεγιστοποιήσει τις δυνατότητες απορρόφησης κονδυλίων από τους πόρους των 72 δις ευρώ, που η Ελληνική Κυβέρνηση εξασφάλισε μέσα από το ΕΣΠΑ και του Ταμείου Ανάκαμψης.

Γι' αυτό και εστιάζω ιδιαίτερα στην εκπόνηση των απαραίτητων μελετών. Για να είμαστε έτοιμοι να αντλήσουμε πόρους και να υλοποιήσουμε τα έργα που έχει ανάγκη ο τόπος μας.

Στο αγροτικό τομέα, το νέο Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης απαιτεί σκληρή δουλειά ώστε να ωριμάσουν και να ενταχθούν έργα που θα μειώσουν το κόστος παραγωγής, που είναι ζωτικής σημασίας για τους αγρότες μας.

Η τουριστική ανάπτυξη της Φθιώτιδας και ειδικότερα, η αξιοποίηση των ιαματικών πηγών και η ανάπτυξη του Τουρισμού Υγείας, είναι ο απόλυτος στόχος. Από την πρώτη μέρα ανάληψης των καθηκόντων μου, έχω εστιάσει στο ζήτημα αυτό, για το οποίο έχω επανειλημμένως πραγματοποιήσει συναντήσεις και συζητήσεις με τους αρμόδιους Υπουργούς, τον ίδιο τον Πρωθυπουργό και κορυφαίους υπουργούς.


11.Διατελέσατε Αντιπεριφερειάρχης Στερεάς την προηγούμενη αυτοδιοικητική περίοδο. Θεωρείτε ότι έχει ολοκληρωθεί ο κύκλος σας στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας;


Εργάζομαι καθημερινά προκειμένου να ανταποκριθώ στη μέγιστη τιμή που μου έκαναν οι πολίτες της Φθιώτιδας, να με εκλέξουν Βουλευτή.

Στις επόμενες εκλογές θα διεκδικήσω την επανεκλογή μου στην Ελληνική Βουλή, θα ζητήσω από τους συμπατριώτες μου να με αξιολογήσουν.



990
.pdf
Download PDF • 15.64MB






bottom of page